Weryfikator cen – co powinno oferować takie urządzenie?
Większość urządzeń elektronicznych, które wdraża się w przedsiębiorstwach, obsługują pracownicy. I w tej materii weryfikator cen wyróżnia się na tle wielu rozwiązań technologicznych. Urządzenie tego typu jest bowiem najczęściej używane przez klientów firmy. Jakie funkcje powinna posiadać sprawdzarka, aby spełnia oczekiwania nabywców?
Odczyt kodów kreskowych
Sprawdzarki cen działają w prosty sposób. Za pomocą skanera kodów kreskowych pozyskują, a następnie wyświetlają dane dotyczące konkretnego produktu. Dlatego w przypadku tych urządzeń ważna jest technologia odczytu informacji. Standardowe rozwiązanie polega zazwyczaj na skanowaniu jednowymiarowych kodów kreskowych. Bardziej zaawansowane modele odczytują również obiekty dwuwymiarowe. Ponadto, przy wyborze weryfikatora warto zwrócić uwagę na maksymalny zasięg skanowania, czyli odległość, w której dane będą mogły być pozyskiwane.
Wyświetlanie czytelnych informacji
Współcześnie na rynku technologii sprzedaży są już oferowane sprawdzarki cen, które posiadają kolorowe, obszerne ekrany. Wyświetlacze tego typu gwarantują stały dostęp do wyrazistych i łatwych do odczytania informacji. Co więcej, niektóre weryfikatory są wyposażone w intuicyjne w obsłudze panele dotykowe (do interakcji z klientami) czy też głośniki, które pozwalają na emitowanie komunikatów głosowych (np. dla osób starszych). Wbrew pozorom, nowoczesne ekrany nie są tylko miłymi dla oka dodatkami. Ich obecność przekłada się na zadowolenie klientów firmy, a w konsekwencji – na lepsze wyniki sprzedaży.
Sprawdzarka cen w systemie
Weryfikator cen jest urządzeniem peryferyjnym. Co za tym idzie, nie działa w firmie samodzielnie, lecz współpracuje z resztą rozwiązania systemowego – zazwyczaj z komputerem lub terminalem komputerowym. Natomiast od jakości tej komunikacji zależy to, jak szybko klient uzyska informację o cenie bądź składnikach produktu.
Na szczęście w dzisiejszych sprawdzarkach stosuje się interfejsy, które zapewniają szybką wymianę danych. Są to zarówno porty komunikacyjne, np. USB, jak i moduły służące do współpracy bezprzewodowej, m.in. Bluetooth bądź Wi-Fi.
Wygląd weryfikatora ma znaczenie
Ostatnią kwestią, na którą chcielibyśmy zwrócić uwagę, jest design weryfikatorów cen. Nie ulega wątpliwości, że sprawdzarka będzie jednym z tych urządzeń elektronicznych w firmie, z którymi klienci będą mieli do czynienia najczęściej. Warto więc pomyśleć o nowoczesnym i eleganckim urządzeniu, gdyż stanie się ono wizytówką przedsiębiorstwa.
ciekawy wpis, tak jak sledze ostatnio tutejsze teksty to chyba nie bylo jeszcze mowy o tego typu urzadzeniu peryferyjnym 🙂 niedlugo kazdy bedzie mogl sobie skompletowac system sprzedazy, tak trzymac!