Wagi elektroniczne – rodzaje, cechy i możliwości
Ze względu na szczególną, uregulowaną prawnie rolę kas i drukarek fiskalnych, można powiedzieć, że „rządzą” one w świecie technologii sprzedaży. Większość osób ma jednak świadomość istnienia urządzeń wspomagających przebieg transakcji, np. skanerów kodów kreskowych, terminali płatniczych lub wag elektronicznych. Ale co jesteśmy w stanie powiedzieć o poszczególnych rodzajach tych rozwiązań? Czego możemy się po nich spodziewać? Czym się różnią poszczególne modele? Dziś kierujemy te pytania do konkretnej grupy urządzeń.
Wagi elektroniczne w różnych przedsiębiorstwach
Najczęściej użytkowanie wagi elektronicznej kojarzy nam się z pracą w różnego rodzaju sklepach spożywczych. Niemniej, branż i reprezentujących je działalności, które chętnie wykorzystują ten typ urządzenia, jest zdecydowanie więcej. Inna sprawa, że rozwiązania stosowane w poszczególnych przedsiębiorstwach – podobnie, jak charakter i potrzeby tych firm – często nie są jednakowe. Technologie sprzedaży muszą przecież precyzyjnie odpowiadać na wymagania biznesu, jeśli mają zapewnić efektywność i komfort pracy. I stąd na rynku taka mnogość modeli wag elektronicznych, odmiennych pod względem parametrów użytkowych, dostępnych funkcji oraz wariantów konstrukcyjnych. Gdy np. w punktach gastronomicznych lub kioskach spotkamy się z niewielkimi akcesoriami, jak szalka ważąca, służąca do obsługi niedużych ilości lekkich produktów, jednocześnie w hurtowniach, magazynach oraz hipermarketach zobaczymy duże wagi platformowe, gotowe do pracy z poważniejszymi gabarytami.
„Zrób to sam!”, czyli kilka słów o wadze etykietującej
Rozwiązania konstrukcyjne i wynikające z nich parametry użytkowe to nie jedyne kwestie, jakie potrafią różnić poszczególne wagi elektroniczne. Czasem urządzenia te posiadają wyjątkowe cechy i szczególne funkcje, bardzo pożądane w konkretnych sytuacjach sprzedażowych. Dobrym przykładem jest tu waga etykietująca, która dodatkowo oferuje możliwość zaprogramowania konkretnej liczby pozycji towarowych. Takie urządzenie pozwala klientom na samodzielne, komfortowe zrealizowanie zadania, które normalnie przypadłoby w udziale sprzedawcy. Nabywca sam waży produkty, by na zakończenie w łatwy sposób wydrukować etykietę z najważniejszymi danymi (nazwa towaru, cena za kilogram, masa wybranej ilości, wysokość kwoty do zapłacenia). Dzięki temu dalszy ciąg transakcji, przebiegający już w kasach, ulega znacznemu przyspieszeniu, zwłaszcza gdy mówimy np. o marketach, szerokiej ofercie i dużym natężeniu ruchu.
Warto też wspomnieć, że wagi elektroniczne mogą różnić się konkretnymi elementami – np. jedne modele będą miały klawiatury i wyświetlacze wbudowane w konstrukcję urządzenia, u innych zaś znajdą się one na specjalnym wysięgniku, który dodatkowo ułatwi klientom dostęp do informacji na temat pomiaru masy produktów. Z kolei to, co może łączyć poszczególne technologie, to zakresy dokładności ważenia. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej, zobaczcie, czym charakteryzuje się typowa waga elektroniczna w sklepie pckf.pl, a także nie zapomnijcie podzielić się w komentarzach Waszymi opiniami i doświadczeniami użytkowymi – z pewnością przydadzą się niejednemu początkującemu przedsiębiorcy!
Czy ktoś mógłby powiedzieć pokrótce, jak wyglądają możliwości konfigurowania wydruków w wadze etykietującej? Dziękuję i pozdrawiam
Michał