Dlaczego tak wielu przedsiębiorców sięga po czytniki kodów kreskowych?
Faktem jest, że wielu przedsiębiorców nie poprzestaje na obowiązkowych często kasach lub drukarkach fiskalnych. Do sprawniejszego zarządzania biznesem angażują oni różne urządzenia peryferyjne. Zresztą obecny rynek oferuje bogaty wybór tego typu rozwiązań. Co jednak sprawia, że część z nich – jak choćby właśnie skanery kodów – cieszą się tak dużą popularnością? Przyjrzyjmy się tej kwestii wspólnie.
Po pierwsze: urządzenia o szerokim zastosowaniu
Zapewne niejeden mało zorientowany konsument, nie wnikający w istotę opisywanej przez nas technologii, stwierdzi, że to proste urządzenie „dla wygody”, służące jedynie do skanowania kodów umieszczonych na produktach. I owszem – czytniki te z pewnością upraszczają obsługę klientów i pracę z asortymentem w niejednym punkcie handlowym. Warto jednak zdać sobie sprawę, że owa technologia auto id pozwala na kompleksowe i komfortowe zarządzanie danymi, które nie tylko są pozyskiwane i odczytywane, ale i dzięki temu z większą łatwością wprowadzane oraz porządkowane. Gdy spojrzymy na ten problem szerzej, szybko zdamy sobie sprawę, że skanery kodów mogą być przydatne w niejednej działalności handlowo-usługowej. I tak w rzeczywistości jest. Z czytników korzystają nie tylko mniejsze i większe sklepy, ale również branża gastronomiczna, punkty medyczne i apteki, poczta, biblioteki, ośrodki kultury i rozrywki (kina, teatry itp.) czy firmy logistyczne oraz spedycyjne. Współcześnie technologia auto id charakteryzuje się bardzo szerokim zastosowaniem – zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę kody QR, używane nieraz w kampaniach marketingowych czy dystrybucji biletów.
Po drugie: wiele wariantów technologii
Fakt, że skanery kodów to rozwiązania o szerokim zastosowaniu, musiał nieść za sobą pewne konsekwencje. W końcu wiele branż potrafi się różnić między sobą w dość dużym stopniu. Konkretyzując: mnóstwo działalności handlowych i usługowych potrzebuje bądź chętnie skorzysta ze wspomnianych czytników – ale często nie tych samych. Dlatego też istnieje bogaty wybór rodzajów tych technologii. Jedne bardzo małe, prawie że „kieszonkowe”, inne znów spore, stworzone do zabudowania w boksie kasowym. Jedne zaoferują głównie stacjonarny tryb pracy, drugie pozwolą też na manualne użytkowanie skanera (za pomocą przycisku wyzwalającego). W przypadku jednych przedsiębiorstw wystarczy urządzenie funkcjonujące po podłączeniu kabla, zaś inne firmy będą wymagały zastosowania czytników bezprzewodowych. W zależności, czy to rozbudowany hipermarket, magazyn, hurtownia, czy mały sklepik albo punkt usługowy – znajdziemy w nim inny rodzaj skanera. Niemniej, różnorodność ta sprawa, że w zasadzie każde przedsiębiorstwo jest w stanie uzyskać technologię auto id precyzyjnie dostosowaną do potrzeb danego biznesu.
Po trzecie: odmienność parametrów i rozwiązań
Co ciekawe, czytniki kodów kreskowych nie tylko dzielą się na wiele rodzajów, sprawdzających się w konkretnych branżach. Modele należące do poszczególnych typów także potrafią się różnić pod wieloma względami. Do takich kryteriów należy chociażby prędkość pozyskiwania danych (wyrażona w liczbie skanów na sekundę), zasięg odczytu czy rodzaje obsługiwanych kodów (jednowymiarowych i dwuwymiarowych). W konkretnych urządzeniach mogą być użyte inne rozwiązania w zakresie komunikacji o prawidłowo wykonanym zadaniu (informujące w formie świetlnej, wibracyjnej czy dźwiękowej). Skanery kodów są w stanie wykazywać też dużą odporność na trudne warunki pracy czy niesprzyjające warunki atmosferyczne – mowa tu np. o upadkach z konkretnej wysokości, funkcjonowaniu przy niższych temperaturach czy dobrej normie szczelności. Warto więc rozeznać się w tych wszystkich rozwiązaniach zanim dokona się ostatecznego zakupu. Dzięki temu mamy szansę uzyskać dla naszej firmy naprawdę praktyczny i przyjazny w obsłudze czytnik kodów kreskowych.
sam mialem okazje przekonac sie jakie to praktyczne urzadzenia 🙂 wlasnie w kwestii porzadkowania dokumentacji 🙂 pozdrawiam!